28 feb

ja då är man 22 år äldre åren går så fort och månaderna med om exakt två veckor skall jag opereras kan knappt fatta att det snart i dax men innan jag lägs på operationsbordet så skall jag festa helgen innan. har in kunnat skriva här inne för min dagbok har inte funkat och det tog långtid innan den äntligen funkade undra vad som var fel igentligen pust så man får vara här i stället och skriva än på ryttarna för det går inte att skriva 

saknar mina goa tottar har inte haft tid och har inte varit helt okej heller har feber varannan dag vet inte vad det kan bero på och sen har man mer migrän än vanligt inte kul och de finns inget som hjälper förutom ketogan och det får jag inte ut. blää säger jag på allt orkar snart inte mer håller tummarna på att operationen tar bort migränen som läkaren sa

gött trött är man efter nattens festande på mortens fick stå över en halvtimme i kö utanför i blasket.

 

bye bye


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Skall göra samma opration som du i maj fast i skövde. Har inte de samma regler som i Sthlm om att man absolut inte får äta annat än pulver soppa/drycker 3 veckor innan operation och att alkohol är strängt förbjudet de sista 3 veckorna. Om vi inte uppfyller detta så syr de igen såret utan ingrepp.??!! Lite nyfiken bara.. Har läst att du fortfarande äter nämligen // MVH en som vill vara anonym pga att ja inte vill att folk ska veta om min operation innan jag fått exakt datum

2010-03-08 @ 14:51:41
Postat av: lina

hejsan det finns inga måste innan operationen förutom att man skall gå ner minst 5 kilo innan operationen för att levern skall bli mindre. äter ett mål mat om dagen som består av något kött eller fisk med enbart grönsaker. nej de syr inte igen om man inte uppfyllt detta men du skall ha gått ner i vikt är ett måste. det ända jag inte för göra veckan innan operationen är att äta deklofenak pga att det är en tablett som kan göra att man inte slutar blöda. har du varit på en undersöktning för att få den faktan. för min läkare sa bara att efter operationen skulle jag ta det lugnt med spriten för att man blir påverkad bara ev ett glas av aklohol. finns ingen stanns att man inte får äta vanlig mat eller dricka alkohol. vet inte vad de har för regler och vet inte om du har fått med dej ett kompendie om vad som händer efter. mvh

2010-03-08 @ 15:00:17
URL: http://lonlylina.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag var på möte inför operation och fick denna fakta.. Och att man skall äta bara pulver är precis som du säger att levern skall bli liten och lätt att "flytta/lyfta". Så vi får ej äta någonting mer än pulver i 3 veckor för då avbryter de operationen..

Men det är säkert så att det använder sig av olika metoder för att den skall bli mindre. Precis det med alkohol efter opr. är lika för oss. Att man kan känna sig påverkad redan av några klunkar. (blir billiga fyller :)) Kul att du skall få operera dig längtar jätte mycket tills jag kan få mitt datum som dock kommer bara 1 månad innan själva Dagen med stor D. :) Hoppas på en bra uppdaterad blogg så jag vet vad som väntar mig :) MVH/ Mig

2010-03-08 @ 15:07:20
Postat av: lina

okej det är nog så att de använder sig av olika saker denna klinik jag skall operaras på gör enbart dessa operationer :) det kommer gå snabbt så fort du fått ett datum. skall försöka uppdatera så mycket som möjligt efter operationen. jag har väntat i ett år på denna stod i gbg först men så valde jag vårgaranti valfrihet och ringde tredje veckan i januari och fick en tid för kontroll den 4 februari och sen en tid den 15 mars när jag var där och det har gått så otroligt snabbt denna månad men går in i detta 6 kilo lättare och gladare än innan och hoppas min migrän följer med kilona och försvinner. har inte haft den möjlighet att gå på sånt möte mvh Lina

2010-03-08 @ 15:13:57
URL: http://lonlylina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej.. Själv har jag väntat i 1.5 år nu stod också i gbg först men blev nekad där så nu är det i skövde istället.. Mmm det kommer gå fort de ringer 4 veckor innan operation så det är ju inte mycket man har att spela på eftersom man skall börja äta pulver 3 veckor innan.. Men hoppas det går bra kommer att följa dig. hoppas att du kanske vill följa min blogg också när jag går ut med den. /Mvh Mig

2010-03-08 @ 15:19:09
Postat av: lina

i maj hade det vart 1,5 år hur kommer det sig att de nekade dig i gbg har du remiss eller betalar du själv ringde sofiahemmet och fick tid direkt de är väldigt bra där som tur har jag släkt i stockholm annars hade det varit jobbigt att vara där själv.

klart jag kommer följa din med skriv bara till mig länken till din blogg glad att man har något att snacka med lite om detta. kul att ha någon som följer en när man skriver. blir nog ett inlägg på kvällen den 15 mars skall opereras 6,7 eller 8 på morgonen skall ringa och få exakt tid på fredag man börjar bli glatt nervös nu när det bara e en vecka kvar. det gäller bara när du börjar att ge järnet satsa med hela själen att du skall ner i vikt vi körde två veckor soppor och sen böt vi ut ett mål om dagen.

2010-03-08 @ 15:27:02
URL: http://lonlylina.blogg.se/
Postat av: Fettosuperstar

Fettsugning?

2010-03-17 @ 18:31:14
Postat av: lina

fettsugning skulle inte tro det. skulle aldrig i hela mitt liv fettsuga mig vad är det för fråga ??

2010-03-19 @ 11:41:56
URL: http://lonlylina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0